, ,

Nieznane słowa znanych osób - Albert Einstein


Tego Pana chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. Wybitny niemiecki naukowiec, jeden z największych fizyków - teoretyków XX wieku, autor teorii względności i laureat nagrody Nobla w dziedzinie fizyki kojarzony jest głównie ze swoimi dokonaniami i wkładem w rozwój nauk ścisłych. Niewiele jednak mówi się o podejściu Alberta Einsteina do filozofii i życia - a szkoda, bo Jego rozważania są na prawdę interesujące.

W jednym z listów do swojego kolegi "po fachu" - Maksa Borna napisał "Ty wierzysz w Boga, który gra w kości, ja w panowanie i porządek w świecie obiektywnie istniejącym, który próbuję ująć na drodze dzikiej spekulacji", aczkolwiek twierdził, że nauka i religia wzajemnie się nie wykluczają, a wręcz przeciwnie - jedna bez drugiej by nie istniała. I choć Albert Einstein otwarcie deklarował się jako ateista, to wierzył w pewne siły, które ujawniają się w harmonii wszechbyt. Zresztą co by tu długo opowiadać o życiowej filozofii Einsteina... Jedno jest pewne - był barwną postacią w świecie nauki, która do dziś jest cytowana w wielu aspektach życia. Dlatego też pozwoliłam sobie na wybranie najciekawszych według mnie cytatów fizyka o bujnej czuprynie.

Jak to się dzieje, że nikt mnie nie rozumie, a wszyscy mnie uwielbiają?
Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona.
Logika zaprowadzi Cię z punku A do punktu B. Wyobraźnia zaprowadzi Cię wszędzie.
Aby ukarać mnie za moją pogardę dla autorytetów, Los sprawił, że sam stałem się autorytetem.
 Dzieci zaczynają w końcu myśleć, że Bóg jest kręgowcem w gazowym stanie skupienia.
Monotonia cichego życia pobudza umysł do twórczości.

Biorąc pod uwagę wyścig zbrojeniowy na świecie i ryzyko użycia broni masowego rażenia nie sposób się nie zgodzić z Einstein'em...
Nie wiem jaka broń będzie użyta w trzeciej wojnie światowej, ale czwarta będzie na kije i kamienie.
 Co zresztą potwierdza fakt, iż...
Dopóki na świecie będzie istniał człowiek, będą też wojny.

I na koniec...


Jeżeli spodobał Ci się artykuł, sprawdź co zwykł mawiać Mark Twain oraz Julian Tuwim.

0 komentarze :

Prześlij komentarz